Første indtryk tæller! Varige indtryk sælge! Satse dit visitkort på det.

Det er messe i år, og du er klar til at opfylde, hilse og netværket op en storm, fordi de præcise købere for dit produkt eller services er her. Visitkort? Check. Salgsbrochurer? Check. Vareprøver, informationsmateriale, eller andre relevante eksterne enheder? Check.
Men vent. Lad os gå tilbage til punkt #1 – både i listen ovenfor og den yderst vigtige første skridt i at skabe en stærk, varig og gunstige indtryk. Med andre ord, hvad du lignede eller sagde kan ikke blive husket når potentielle kunder er tilbage hjem, men dit visitkort bliver i bunken han vil finkæmme gennem for at skille fårene fra bukkene; den virksomhed, hun vil gerne følge op på.
Hvad er dit kort siger om dig? Her er nogle af de mest almindelige fejl, du har uden tvivl set og reagerede negativt. Kastede kortet ind i skraldespanden er uundgåelig.
Papir for tynd. Kortet er skvattet og bøjer eller crumples i din hånd eller Rejsetaske. Og skrig billige. Kan være en indikator for dit andet forretningspraksis og produkter.
Fortrykt perforerede kort du kører gennem din computer printer. Flere billige visninger, plus dit kort kan ligne snesevis af andre på grund af de begrænsede fortrykt designs til rådighed.
Der er meget mere. Kedeligt. Dårligt valg af type ansigt og størrelse. For meget eller for lidt information. Ingen knudepunkt, mudrede grafik – listen fortsætter.
Visitkortet er ofte først– og måske kun–indtryk potentielle kunder kan se. Vil det tilskynde dem til at finde ud af mere om dig og din virksomhed? At have et godt logodesign og en ren layout efterlader dem med en gunstig første indtryk af at du er en troværdig professionel forretningsmand.
Følgende er 13 nemme måder for dig at gøre, hvad de professionelle designere gør; insider secrets om visitkort, der går lige til dit første indtryk og bundlinje.
1. oprette et kontaktpunkt eller centrale sted, der fører læserens blik.
2. Tillad hvide plads til at hjælpe balance layout. Ikke fylde kortet med tekst.
3. Brug en klar og stærk logo, som ser godt ud når reduceret i størrelse på dit visitkort.
4. Brug en fremhævningsfarve sparsomt. Sørg for farvede elementer fremhæver det vigtigste budskab du ønsker at formidle.
5. være sikker på den farve du vælger, passer til din virksomhed. For eksempel ville ved hjælp af grøn på en græsplæne pleje visitkort være langt mere hensigtsmæssigt end sige rød eller orange.
6. begrænse dit valg af type skrifttyper til ikke mere end to, som også kan omfatte deres “familier”. For eksempel indeholder en skriftfamilie stilarter såsom fed, kursiv eller fed kursiv versioner.
7. formatere tekst at være mindre, mere kompakt og mere professionelt udseende.
8. Vælg passende skrifttyper for din virksomhed, at undgå trendy, eller overdrevent forskønnet versioner.
9. undgå at bruge store bogstaver, fordi de er sværere at læse og se uprofessionel.
10. Brug et gitter til at justere tekst og objekter til hinanden.
11. Undlad at bruge illustrationer, der er alt for detaljerede eller sarte, som de kan se mudret, når de udskrives på en lille størrelse.
12. udeblive amatør-leder eller dateret multimedieklip (medmindre du går efter “retro”-look). Find god kvalitet ressourcer.
13. Vælg en velnæret omslagspapir til dit papir. Nogle gange er 80# dækning ikke nok. Du kan få en gratis farveprøvebog fra din printer eller papir repræsentant. En farveprøvebog vil give dig mulighed for at undersøge og føle de forskellige ark for finish, tykkelse, stivhed, opacitet (translucence) og farve.
Imponere dine kunder med dit kort, som om din virksomhed er afhængig af det! Kortene er lille i størrelse, men stor betydning for din virksomheds succes. Begynde at ansætte disse design tips til at sikre dit kort gør den største mulige job for dig.
Copyright 2005 Karen Saunders

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top